Harvard: zo geef je je brein een oppepper in 12 minuten

Harvard: zo geef je je brein een oppepper in 12 minuten

Het is niets nieuws dat bewegen goed is voor je fysieke en mentale gezondheid. Toch hebben onderzoekers aan Harvard Medical School iets verrassends ontdekt.

Zo is 12 minuten per dag wandelen al een ontzettende boost voor je brein.

Welja
Het vermindert de kans op depressies, angsten en zelfs dementie. Ook blijft je cognitie scherper als je even hebt gelopen en blijft je geheugen intact. En dat is handig als je druk bent. Moet je een taak oplossen of erg gefocust op iets blijven? Lopen is de truc.

Happy me
Daarnaast verbetert lopen (een klein kwartiertje per dag doet ’t ‘m dus al) je humeur, zonder dat je ’t doorhebt. Al met al genoeg redenen volgens de Amerikaanse experts om eens van die bank af te gaan vanavond en even een rondje te lopen door de buurt. Volgens hen werkt het zelfs net zo goed als medicijnen voor je brein die je zouden helpen scherper te kunnen blijven en beter te kunnen nadenken. Het fijne is: dit geldt voor alle leeftijden. Dus je hebt geen enkel excuus meer. En zeg nou zelf: wandelen is toch lang niet zo erg als joggen?

TERUG NAAR DE HOMEPAGE.

Bron: Harvard Mental Health



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *